“Als je even goed wil lachen, raad ik Hustle aan”

Yes yes yes! Ik heb er weken naar uitgekeken en sinds afgelopen week draait deze hilarische film in de bioscoop. Ik heb het natuurlijk over de recordbrekende “Hustle”. Van de trailers was ik al enigszins enthousiast geworden, maar het is vooral de cast waardoor ik deze comedy graag wilde zien. De eerste keer dat ik Anne Hathaway zag, was in de film “Ella Enchanted”. Deze is ook echt een aanrader als je van sprookjes en muziek houdt. Daarna speelde ze natuurlijk in de “Princess Diaries” en verraste ze iedereen met haar rol in “Les Miserables”. En nu speelt ze een Britse oplichtster. Ik was zeer benieuwd hoe ze dat neer zou zetten. Maar nog enthousiaster word ik van Rebel Wilson. Deze Australische dame is gewoon weg hilarisch, ook in het echte leven. Haar eerste kennismaking was in “what to expect when expecting”, maar haar echte doorbraak kwam natuurlijk met “Pitch Perfect”. Sindsdien volg ik haar op Instagram en heb ik elke film van haar gezien. Als je chagrijnig bent, raad ik je aan gewoon een bezoekje te brengen aan haar Instagram account, want daar word je echt vrolijk van.

Hustle, het verhaal

Als je op Google zoek naar waar de film Hustle over gaat, lees je de volgende tekst: De elegante Josephine leert de nog ruwe diamant Penny de kneepjes van het oplichtersvak. Ze besluiten om de foute mannen die hen hebben belazerd te grazen te nemen. Wie dit geschreven heeft, heeft niet opgelet tijdens de film. Misschien is het zo neergezet om mensen naar de film te lokken, maar gezien de cast hoef dat helemaal niet. Enfin, het verhaal is dus ietsje anders.

Penny en Josephine zijn inderdaad beide oplichtsters, waarbij de laatste op grotere schaal bezig is dan de eerste. Penny wordt inderdaad deels opgeleid door Josephine en samen belazeren ze inderdaad een paar mannen. Maar de echte rode draad is, dat Josephine Penny weg wil hebben uit haar territorium en dat dit alleen kan door haar op te leiden. Maar dan bedenkt Penny zich dat ze weg wil en houden ze een weddenschap wie als eerste een half miljoen kan binnen halen door oplichting. En daarvoor moeten ze alle trucjes uit de kast halen en zitten ze elkaar behoorlijk in de weg.

Het verhaal is dus anders dan de pers doet vermoeden, maar het maakt het er niet minder vermakelijk om. Ik heb keihard en hardop gelachen tijdens de film. Dat is vooral om Rebel Wilson (Penny) geweest, want zij speelde weer fantastisch. Alleen om haar al is deze film de moeite waard! Klik hier voor de trailer.

Ik ben vast niet de enige die naar deze film heeft uitgekeken en gelukkig heeft het geweldige pr-bureau, waar ik graag en vaak mee samenwerk, 2×2 kaartjes voor Hustle beschikbaar gesteld als winactie. Wat je moet doen om kans te maken? Laat mij weten of je team Anne of team Rebel bent! Dit mag hieronder, maar ook gewoon op Facebook. Je kan meedoen tot en met 22 mei. Succes!