Mocht je het nog niet weten, het wordt een koude winter. En de feestdagen komen er aan. Genoeg redenen dus om lekker te gaan cocoonen met het gezin en de hele avond spelletjes te spelen. Uiteraard heb je er al veel genoeg voorbij zien komen op mijn website. Gelukkig komen er nog genoeg nieuwe bij. Wie is er nou niet dol op spelletjes? Vandaag staat het 5 seconden bordspel van Megableu in het zonnetje. Wellicht herinner je je de 18+ versie er nog van?

Zo speel je het spel

Het zou makkelijk moeten zijn om 3 beroemde sporters te noemen, maar kun je dat ook onder druk van de timer die de tijd in 5 seconden weg tikt? Ondertussen kijken de andere spelers je grijnzend aan in de hoop dat je faalt! Indien je in de opdracht slaagt, mag je je pion 1 vakje vooruit zetten. Wees snel en creatief, en probeer zo snel mogelijk de finish te halen.Doe je dat als eerste, dan win je het spel!

5 seconden bordspel

Spelletjes zoals deze zijn perfect om als cadeau te geven!

Geinige vragen

Uiteraard hebben wij zelf ook een poging gedaan met het 5 seconden bordspel. Dit kon gemakkelijk met de oudste twee meiden, want de vragen zijn vrij toegankelijk voor jong en oud. Het is alleen de snelheid wat meer ontbreekt bij de jonge garde. Bij sommige vragen moest ik zelf ook echt even nadenken over het antwoord. Bijvoorbeeld: noem drie landen waar ze links op de weg rijden. Engeland kon ik zo benoemen, maar de andere twee wist ik niet zo snel. Voor de nog jongere spelers zitten er ook junior kaarten bij. Het maakte het 5 seconden spel echt een familie aangelegenheid. Enne…ook zeer leuk voor de competitieve spelers om te zien wie het snelst denken kan. Kortom, een geinig spelletje voor tijdens de feestdagen. Je koopt het uiteraard gewoon online.

Deze winacties staan nog open op MeerVanMir: