Onze ervaring met Panda Fun van Megableu

Sinds een paar dagen zit mijn oudste zoon op school. Dit betekent dat ik voor het eerst met mijn jongste 5 uur lang alleen thuis ben. Natuurlijk is het belangrijk dat een kind alleen speelt, maar toch zal je af en toe ook samen met hem iets moeten ondernemen. Het beste is dan om naar buiten te gaan, want dan kan hij zijn energie even kwijt. Deze moeder heeft echt echter geen zin in om in de regen buiten te staan. Dus hebben zo nu en dan ook wat binnenvermaak nodig. Sinds kort hebben een nieuw spelletje in huis. Het heet Panda Fun en is ook voor de allerkleinste erg leuk.

Wat is Panda Fun?

Mijn jongste zoon is bijna drie jaar en heel veel spelletjes zijn nog wat te moeilijk voor hem. Panda Fun is een spelletje wat hij prima kan spelen. Bovendien ziet het er ook super schattig uit. Je hebt een Panda op een ronddraaiende schijf die een mandje vast houd. Het mandje is aan de bovenkant dicht. Je legt hier de bijgeleverde stoffen bloempjes en blaadjes op. Je drukt op de knop op het hoofd en daarmee activeer je de panda. Deze gaat draaien op de schijf en hierbij gaat hij om de paar seconden niezen. Natuurlijk vliegen de blaadjes van het mandje af door de nies van de panda.

Het doel is om alle blaadjes op het mandje terug te leggen voordat de panda klaar is met draaien. Let wel op, de panda blijft zeker een minuut draaien en niest echt wel een aantal keer in die minuut. Het niezen is niet volgens een patroon, dus het blijft een verrassing.

Panda Fun

Speelvariatie

Het spelletje kan je op twee manieren spelen:

1. Iedereen helpt mee om de blaadjes erop te leggen. Dit is vooral voor de allerkleinste het makkelijkst om te doen.
  2. De blaadjes en bloempjes zijn in een bepaalde kleur. Je kan er dus voor de wat grotere kindjes een competitie van maken door ieder een eigen kleur te geven. De spelers moeten de blaadjes in hun eigen kleur zo snel mogelijk oprapen en deze weer in het mandje leggen. Wanneer de panda stopt, valt de speler met de minste blaadjes in het mandje af. De andere spelers gaan verder tot er 1 winnaar overblijft. Een soort stoelendans dus.

Geschikt voor peuter en kleuter

Het design van de panda is echt heel erg leuk. Het nodigt enorm uit om mee te spelen. Mijn zoontje van bijna drie jaar vond het super spannend. Elke keer moest hij weer enorm hard lachen wanneer de panda moest niezen.  Ook voor de wat oudere kindjes is het een erg leuk spelletje.  Panda Fun is zeker een aanrader voor als het buiten regent en je wat vermaak binnenshuis zoekt. Wat mij betreft een tip voor de feestdagen!

Je koopt het bij Bol

Ook dol op spelletjes? Laat een reactie achter en wie weet win je Panda Fun als cadeau voor in December. Meedoen kan tot en met 17 november. Succes!

Panda Fun