Als het december is, weet je dat er allerlei leuke films in de bioscoop zullen gaan draaien. Films, die je met het hele gezin wil gaan zien. Het zal vast iets met de kou en kerstsfeer te maken hebben, dat je gezellig saampjes naar het grote doek wil turen. Een gevoel van behaaglijkheid wellicht? De mensen van Universal Pictures en Sony Pictures Nederland weten dat in ieder geval goed vast te leggen. Geniet mee met de nieuwste creatie van deze filmproducenten: Wil de Krokodil (in originele vertolking Lyle, Lyle, Crocodile).

Nadat het gezin Primm naar New York verhuist, heeft hun jongste zoon Josh moeite om te wennen aan zijn nieuwe school en om vrienden te maken. Dat verandert allemaal als hij op de zolder van het huis waar ze nu wonen Wil ontdekt. Wil is een zingende krokodil die dol is op badderen, kaviaar en goede muziek. Al snel worden ze vrienden. Als Wil bedreigd wordt door boze buurman Mr. Grumps moet het gezin samenwerken met Wils charismatische eigenaar Hector P. Valenti. Samen laten ze iedereen zien dat je er soms onverwachts familie bij kunt krijgen en dat er niks mis is met een grote zingende krokodil die een nog grotere indruk maakt.

Wat wij vonden van Wil de Krokodil

We hebben deze film met het hele gezin beoordeeld. Iedereen had een eigen mening, die even geventileerd moest worden. Zo vond manlief het geen hoogvlieger (maar dat heb je nou eenmaal met kinderfilms). De peuter werd enthousiast over Wil als hij zingen en dansen ging. Noor was vooral geïnteresseerd in de popcorn. En de oudste twee meiden vonden de film geweldig. Ik zelf vond de kat erg amusant. Heerlijk om dat intens chagrijnige koppie te zien van mevrouw de diva. Van de muziek werd ik ook wel blij. Vooral het nummer dat Wil voor het eerst op het dak zingt is erg aanstekelijk. En ja, we hebben zeker een aantal keer hard moeten lachen om de grapjes in en van Wil de Krokodil. Wist je trouwens dat deze musical en komedie gebaseerd is op de gelijknamige boeken van Bernard Waber? Je ziet ook enkele tekeningen van hem terug komen in de film. Kortom, een leuke vertoning om met het gezin naar toe te gaan!

Lees hier nog meer film reviews

Wil de Krokodil