Whisper, een nieuw spel voor de Nintendo Switch en PS4

Ik kom uit een grote familie, dat wil zeggen veel neven en nichten.  In mijn moeders kant van de familie waren we met 19 kleinkinderen! Alhoewel er een behoorlijk leeftijdsverschil tussen de oudste en de jongste zat, kan ik mij nog goed de momenten samen herinneren. Wat mij onder andere erg is bijgebleven is hoe we met zijn allen op zolder in Uithoorn toekeken hoe mijn neef level na level Super Mario uitspeelde op de Nintendo. Ik had geen behoefte om zelf te spelen en kon echt genieten van zijn computerkunsten.

Thuis hadden wij geen spelcomputer, dus oefenen konden we ook niet echt. Mijn moeder heeft, toen ik een jaar of tien was, een Gameboy gekocht waar we om de beurt Tetris of Furby op konden spelen. Niets zo fancy als Whisper. Als volwassene heb ik ooit een Nintendo DS aangeschaft en een WII, maar echt veel heb ik er niet mee gedaan. Uiteindelijk heb ik deze weggeven en hebben we dus geen spelcomputer meer in huis. De meiden zijn er op dit moment ook nog wel te klein voor denk ik. Ik kan me wel voorstellen dat als ze wat ouders zijn, we weer zo’n apparaat overwegen. De Nintendo Switch lijkt mij dan wel wat. Tegen die tijd is die geheid nog fantastischer dan nu.

De spelletjes van nu zoals Whisper

De spelletjes van tegenwoordig zijn ook echt anders dan die van vroeger. De animaties en mogelijkheden lijken tegenwoordig eindeloos te zijn. En er komt zoveel nieuws uit.  Zo worden televisie series en films in spelletjes omgezet om zelf nog meer avonturen te kunnen beleven.  Wat was ik graag als kind op avontuur gegaan met mijn tv favorieten.

Één van de nieuwste spelletjes gebaseerd op een film is Whisper. Samen met het paard Stormwind, zo heet de film ook, en Mika kan je de wereld tegemoet treden. Tijdens de reis krijg je allerlei opdrachten om uit te voeren en leer je Stormwind steeds beter kennen.  Onderwijl moet je niet vergeten dat Stormwind een paard is, eten en drinken nodig heeft en een conditie op peil moet houden. Het is dus niet alleen maar avontuur, maar ook deels verzorging. Leuk voor paardenliefhebbers.

Whisper (bij Bol te koop) is verkrijgbaar voor de Nintendo Switch en Playstation 4.

12 thoughts on “Whisper, een nieuw spel voor de Nintendo Switch en PS4

• Oh leuk, wij hebben pas de switch, geweldig handig apparaat, tja, hij kost dan ook wel wat mar hij is super!!! We spelen nu Mario Odyssey, heel leuk platform spel;) en vroeger speelde mams ook Mario spelletjes;) blijft leuk ook leuk om het verschil met nu te zien, zo gaaf…we wagen graag een gokje

• Ik kan mijn reactie niet meer vinden. Daarom nogmaals.
    Wij hebben een ps4 en daarvoor hebben bijna op 1 na alleen maar spellen voor ons zelf. Dit spel lijkt me fantastisch voor onze 2 paardenmeisjes. En vooral het stukje verzorgen zullen ze super gaan vinden, en ik vind het belangrijk dat ze weten dat je niet alleen maar speelt maar ook moet verzorgen. Dit spel zal vooral op de natte herfstdagen en koude winterdagen een favoriet worden. Ik ga duimen voor mijn lieve meiden

• Manon Laurier says:

Wij hebben een Nintendo Switch. Super gaaf als we dit spel mogen winnen. Mijn man speelt het meest achter de spelcomputer, maar ik denk dat hij nu wel voor onze dochters plaats kan maken!

• Sabine Hensens says:

Mijn dochter en ik waren de eerste week van de zomervakantie behoorlijk verbrand door de zon. En dat terwijl we toch goed gesmeerd hebben (dachten we)

We besloten een paar dagen verplicht binnen te blijven en dat resulteerde in het kopen van een Playstation4….
    Ze heeft het spel Minecraft erbij gekregen en daar speelt ze nu best vaak mee. Wat zou het leuk zijn om nog een tweede spel erbij te hebben voor haar. Ze is gek op paarden en heeft de film Stormwind ook gezien. Weet dus zeker dat het in de smaak zal vallen op alle fronten!!