Wat te doen op een druiligere zondagmiddag. Spelletjes was het antwoord van de kids. En wat een geluk, want er was een nieuwe spel in huis, Go Go Eskimo van Tactic. Aan papa de eer om uit te zoeken hoe dit spel gespeeld moest worden. Na aandachtig de instructies te hebben doorgenomen en het spel samen met de kids te hebben klaargelegd, kunnen we beginnen.

Zo gaat het spel

Het doel van het spel is dat je een spannende poolreis gaat maken waarbij je met de Eskimo op jacht gaat en vis probeert te vangen. De gevangen vis verkoop je dan vervolgens op de markt. De spannende poolreis bestaat uit 3 rondes. Elke ronde eindigt doordat 1 van de Eskimo’s als eerste de markt bereikt. Per ronde verkoop je dan de vissoort waar je het meeste van gevangen hebt. De vis vang je door kaartjes met punten in te leveren, waardoor je stappen op het bord mag zetten en dus fiches met vissen kunt vangen. Er zijn 3 soorten vis. Dus na 3 rondes zijn alle soorten verkocht en is dan ook het spel ten einde. Degene die op dat moment de hoogste opbrengst van alle vissoorten samen heeft, wint.

Wij zijn enthousiast!

Na 3 rondes gespeeld te hebben was het spel dus ten einde en was Lieke de overduidelijke winnaar. En de conclusie, wat een super leuk spel! We moesten er eerst even inkomen en de spelregels werden er nog regelmatig even bij gepakt, maar op een gegeven moment had iedereen het spel door en inmiddels zelfs een eigen tactiek bedacht waarmee de meeste vis gevangen kon worden en werd het spel enthousiast gespeeld. Soms zelfs tot frustraties van andere spelers, lees Papa :-).

Het spel is voor 2-6 spelers. Wij deden het met z’n drieën, papa, Lieke en mama samen met Bram. Dit was prima. Qua leeftijd wordt op de doos van Go Go Eskimo door Tactic aangegeven dat het 7+ is. Ik denk dat dat ook wel realistisch is. Lieke is bijna 7 en had het spel vrij snel door en kon het dan ook zelfstandig spelen. Dit gold niet voor Bram ( 4 jaar) dus die speelde het spel gezellig samen met mama en dat ging als een speer. Helaas geen enkel potje samen gewonnen, maar dat mocht de pret niet drukken.

En ja, het regende nog steeds en papa wilde een revanche, dus de rest van de middag hebben we ons prima vermaakt met Go Go Eskimo. Een gezellig gezinsspel, waarbij je goed moet nadenken hoe je het speelt en je met jouw spel je tegenspelers flink kunt dwarszitten om zo uiteindelijk de overwinning te behalen. Wat mij betreft alle ingrediënten voor een leuk spel.

Dat spelletjes leuk zijn blijkt maar weer. Daarom is het des te leuker om anderen ook blij te maken ermee. Ik heb nog genoeg leuke spelletjes om weg te geven de komende tijd. Vandaag kan je een exemplaar winnen van Go Go Eskimo. Wil je mee doen? Laat dan een leuke reactie achter en je maakt gelijk kans. De actie loopt tot en met 5 januari 2019. Succes! (Klik hier voor de winactievoorwaarden)