“Een monsterlijk uitje met de kleuter: Hotel Transsylvanië 3”

Het was vandaag een druk dagje voor de dames. De peuter ging vanochtend met manlief en de baby mee naar haar derde skiles en ik ging met de oudste een filmpje pakken. Inderdaad, het waren geen activiteiten dat je zou verwachten met het warme weer. Of juist weer wel, want de skipiste was heerlijk verkoelend en ook in de bioscoop was de airconditioning hard aan het werk. Ik had zelfs bijna behoefte aan een dekentje op een gegeven moment. Maar het was absoluut een heerlijk ochtendje.

Ik had me al een tijdje voorgenomen om weer eens iets alleen met de oudste te gaan doen. Gewoon even met zijn tweetjes. Toen ik de uitnodiging ontving voor de première van Hotel Transsylvanië 3 wist ik gelijk dat dat bij uitstek het uitje was om alleen met haar te doen. Ik was namelijk er niet zo zeker van dat de peuter een film voor monsters een geslaagd plan zou vinden. En aangezien ik de eerste twee delen nog niet heb gezien, kon ik ook niet beoordelen of het spannend zou kunnen zijn of dat de monsters enge dingen zouden gaan doen. Alhoewel ik me dat niet echt kon voorstellen bij een kinderfilm. Uiteindelijk bleek er maar één (lange) scène in de film waar ik van dacht dat het best wel eng was voor de kleuter. Zij was echter te druk bezig met de kleuren van haar jelly beans om op te merken dat het erg spannend was op dat moment.

Het gaat om Dracula en zijn familie. (Niet alle leden zijn bloedverwant, maar hij beschouwt ze wel allemaal als familie). De dochter van Drac vindt dat haar vader een vakantie verdient en boekt een cruise naar de gezonken stad Atlantis. Waar de bloedzuiger in eerste instantie echt niet wilde, verandert zijn mening op slag als hij de mooie Ericka ontmoet. Zij is de kapitein van het monster cruiseschip. Wat de opvarenden echter niet weten is dat zij tevens de kleindochter is van hun grootste rivaal, Abraham van Helsing. Zij is vastberaden het werk van haar overgrootvader vast te maken. Ondanks haar gevoelens die lijken op te vlammen.

Wij vonden de film zeer vermakelijk. Ik heb vooral erg gelachen om de Gremlins als vliegtuigpersoneel. Maar ook de flaneer scène van Drac was erg amusant om te zien. Op het einde is er een gevecht met “de Kraken” wat nog best spannend kan zijn voor een kind (dat niet is afgeleid door jelly beans). En al helemaal als je de film in 3D ziet kan het intimiderend zijn. Maar verder is het prima te doen voor een kleuter. Wat ook wel prima is, is dat je niet de eerste twee delen gezien hoeft te hebben om deze film te begrijpen.

Vanaf volgende week donderdag draait Hotel Transsylvanië 3 in de bioscoop en je kan nu al kaartjes ervoor winnen. Ik geef namelijk 3×2 bioscooptickets weg. Je krijgt er ook nog een leuke strandbal, een tasje en een spelletjespakket bij. Genoeg reden dus om mee te doen. Laat gewoon een reactie achter en wie weet ontvang jij dan het Hotel Transsylvanië 3 pakket. De winactie zal lopen tot en met 21 juli en daarna maak ik de winnaar op de gebruikelijke wijze bekend. Denk je ook aan mijn winactievoorwaarden? Deze kan je hier vinden.