Heb je je ooit wel eens afgevraagd wat huisdieren uitspoken zodra hun baasjes weg zijn? Blijven ze braaf bij de deur wachten tot hun grootste vriend terugkomt of breken ze het huis half af? Onze vertrouwde kat bleef gewoon de hele dag in haar mandje en legde her en der wat verrassing’s braaksels voor ons neer. Je begrijpt vast wel dat ik dat niet zo mis aan haar. De avonturen, zoals de huisdieren in Huisdiergeheheimen, beleefde ze sowieso niet. Althans, dat vermoed ik, want hoe weet je dat nou zo zeker?

Afgelopen week hebben de meisjes en ik ons voor het eerst gewaagd in het leven van Max, Gidget, Chloe en Duke en uiteraard de waanzinnige Snowball. (hier)Alhoewel het soms best wel even spannend was, de scene met de slang bijvoorbeeld, konden de meisjes er geen genoeg van krijgen. Gelukkig hoefden ze ook niet lang te wachten, want Huisdiergeheimen 2 draait inmiddels in de bioscoop.

Het verhaal van Huisdiergeheimen 2

Bij Max en Duke wordt een mensenkind geboren, wat Max een enorme softie en bangerik maakt. Een paar dagen op de boerderij, waar de enorme hond Rooster regeert, helpt daar verandering in te brengen. Ondertussen in de stad is Snowball bekend geworden als een ware superheld en wordt hem verzocht een tijgerwelp te bevrijden. Samen met Madelief lukt het, maar hij weet niet dat de eigenaar van de welp een wrede man is met gemene wolven als huisdieren. Hoe kunnen ze deze ontkomen? Gidget zit ook niet stil, want zij is het favoriete speeltje van haar grote liefde Max kwijt geraakt en om dit terug te krijgen moet zij haar innerlijke kat vinden. Daar helpt Chloe een handje bij. Kortom, een hele hoop avonturen weer voor onze geliefde huisdieren!

Geschikt voor elke leeftijd?

Natuurlijk is de film Huisdiergeheimen 2 uitermate geschikt en vol humor vol volwassenen. De vraag is uiteraard vanaf welke leeftijd het dan eigenlijk geschikt is. Ik ben er met mijn lichtelijk bang uitgevallen kleuter van vier jaar er naar toe gegaan. De achtervolg scenes met de wolven vond ze echt wel spannend, net zoals een rotsrand moment met Rooster en Max. Toen liet ze even weten het eng te vinden. Verder heb ik haar de hele film niet gehoord (op vragen om snoepjes na).

Ik had al eerder kaartjes weggeven voor de premiere en nu ga ik gewoon weer twee lezers blij maken. En wel met de dvd van deze geweldige film. Wil je kans maken? Laat mij dan weten wie jouw favoriet uit de film is. Mee doen kan tot en met 2 oktober. Succes!