Producten, Reviews

“Tip voor de zomervakantie: de Kidizoom van V-Tech”

Mijn kinderen hebben dus de lol van het fotograferen ontdekt. Met de telefoon van papa of mama werden alle objecten vastgelegd. Hartstikke leuk natuurlijk, dat ze zo’n interesse hebben gekregen in fotografie. Maar ik zat vervolgens elke avond tientallen foto’s van deurknoppen, schoenen en neusinhoud te verwijderen van mijn telefoon. En dan heb ik het nog niet eens gehad over het feit dat ik altijd angstig zat te wachten tot ze het toestel zouden laten vallen en ik weer โ‚ฌ200 aan schermschade zou hebben. Met andere woorden: ik vond hun nieuwe hobby leuk, maar had het liever niet met mijn telefoon. Gelukkig wees een vriendinnetje mij op de Kidizoom Duo van VTech, van wie ik er ook eentje mocht reviewen. En ja, ik ben zeer enthousiast over deze camera.

Oefenen met de Kidizoom

Het is echt een leuke apparaat voor kinderen. Stevig en met oneindig veel mogelijkheden. Mijn lieftallige dochters hebben het al meerdere malen op de grond laten vallen, zoals verwacht, en de camera heeft er geen krasje aan over gehouden. Echt kidsproof dus. De hele meivakantie hebben ze om de beurt een aantal foto’s geschoten. Ook dit keer weer vele van niet boeiende items zoals de vloer en de plafondlampen, maar ik schaarde het maar gewoon onder oefenmateriaal. Ze hadden er in ieder geval de grootste lol om samen. Naarmate ze meer foto’s maakten, merkte ik dat hun oog voor detail scherper werd net zoals hun keuze voor het onderwerp van de foto. Er werden meer mensen geportretteerd en ze werden ook steeds scherper op de gevoelige plaat gezet. Echt leuk om de ontwikkeling te zien.

Oneindig veel mogelijkheden

Het duurde niet lang voor ze ontdekten dat de Kidizoom meer kan dan alleen foto’s maken. Je kan deze ook bewerken op de camera of in een leuk achtergrond plaatsen. Vooral de oudste dame vond het leuk om hartjes kaders om ons heen te zetten. Haar zusje was groot fan van spelen met de kleuren, bijvoorbeeld door ons als een foto-negatief neer te zetten. Al die creaties / bewerkingen kon ik wel waarderen. Het was leuk om te zien hoe ze de mogelijkheden van de Kidizoom Duo ontdekten en benutten. Als je mij vraagt wat ik nou minder aan het apparaat vond, dan zijn dat de spelletjes. Persoonlijk hadden deze van mij niet erop gehoeven. De Kidizoom Duo immers een camera en niet een gameconsole. Verder vind ik het een echt leuk ding en ik weet zeker dat de meisjes er deze zomer nog veel plezier van gaan hebben. Wat mij betreft een echte aanrader voor je kind om de mooiste zomerkiekjes mee te maken. De camera is onder andere hier te koop.