“De nieuwe theater voorstelling van Buurman en Buurman: A je to!”

Er zijn tal van kindertelevisieprogramma’s op Netflix en toch zijn er maar een paar waar de kinderen elke keer opnieuw om vragen. De meeste kan ik inmiddels wel dromen en vind ik hoogst irritant geworden. Er is er echter eentje waar ook ik nog elke keer met plezier naar kan kijken en dat is Buurman & Buurman. Ik weet niet waarom, maar het absurde gedrag van de twee heren verveelt gewoon nooit. Mijn kinderen denken hier hetzelfde over, want ze hebben alle afleveringen inmiddels minimaal tien keer gezien. Ze waren dan ook helemaal hyper toen ik ze vertelde dat ze naar Buurman & Buurman in het theater gingen.

Sanne was als tweejarig meisje al eerder bij een voorstelling van het Tjsechische duo geweest: Buurman & Buurman worden beroemd. Dit was één van de eerste theateruitstapjes die zij en ik samen deden voor mijn blog. Deze zal mij altijd bij blijven, omdat ze zo ontzettend aan het stralen was. Dit keer mocht Veerle ook mee naar de nieuwe voorstelling: Buurman & Buurman A je to!. Helaas kon ik er dit keer niet zelf bij zijn (net bevallen), dus mocht manlief met zijn dochters op stap en dat vond hij absoluut geen probleem.

Buurman & Buurman hebben allemaal hopen in het gazon. Ze hebben dus een mollenprobleem. Het duo is ervan overtuigd dat het beestje zich verborgen houdt onder het huis en dan is er maar één oplossing: eventjes het huis een beetje opwippen om de mol te kunnen pakken. Uiteraard is het allemaal niet zo simpel als de heren denken. Het leidt in ieder geval tot een gekanteld huis, een ontploffing in het riool en een over het podium scheurende brommer. Ook maken Buurman & Buurman hun eigen zonnepanelen, dus dat kan nooit goed gaan.

Manlief was ook mee naar de vorige voorstelling en liet mij weten dat deze nog leuker is. De grappen zijn hem meer bijgebleven en als volwassene vond hij het meer vermakelijk. De kinderen waren ook laaiend enthousiast. Het gekantelde huis heeft diepe indruk bij ze gemaakt. Wekenlang hebben ze het er nog over gehad. En sinds hun theateruitstapje kunnen ze geen genoeg meer krijgen van de gelijknamige tv serie. Kortom, een Buurman & Buurman A je to! is een echte mustsee!

Hier kan je vinden in welke theaters de voorstelling vertoont wordt en kan je kaartjes kopen.