Films / Series, Reviews

“Fifty Shades Darker, een avondje vol genot?”

Maandenlang hadden we er naar uitgekeken en vanavond was het dan eindelijk zover: Christian Grey en Anasticia troffen elkander weer in “Fifty Shades Darker”. Aangezien mijn zus en ik alle delen gelezen hebben en wij dol zijn op ladies night van Pathé, zaten wij vanavond samen met maar liefst 2.400 andere vrouwen in de bioscoop. We hebben wel van onze vorige ladies night geleerd en hebben dit keer geen popcorn vooraf gekocht. En inderdaad, ook dit keer lag er een zak op onze stoel. Smikkel smikkel smikkel.

Enfin, de film dus. Ik heb beloofd niet al teveel of gewoon geen spoilers te geven. Maar kom op dames, we hebben toch allemaal het boek al gelezen? Wat kan je dan nog als verrassend ervaren in en van deze film? Voor de enkeling, die zich niet door het geschreven stuk heen heeft geworsteld zal ik niets verklappen. Maar deel twee dus… Mocht je het vergeten zijn, in het einde van deel één verliet Anastacia onze hunk miljardair, omdat hij teveel plezier had in het spanken van haar billetjes. In dit deel is zijn liefde voor sadomasochistische trekjes nog altijd goed aanwezig, alleen wordt nu duidelijk gemaakt waarom hij deze fetish heeft. Nou ja, soort van dan. Anastacia probeert hem daar zoveel mogelijk mee te helpen, maar oude bekenden uit verleden kunnen dan nog wel eens lastig zijn. Overigens worden in deze film ook al wat hintjes gegeven voor het volgende deel (weer twee jaar wachten……).

Wat ik er nou van vond? Waar ik deel één nogal saai, langdradig en weinig boeiend vond, was deze film zeer vermakelijk. Misschien kwam het door de extreme hoeveelheid sex dat we zagen. Elke tien minuten gingen de kleren wel weer uit. Of misschien kwam het doordat we nu wat meer aan de gezichten van de acteurs gewend waren en ze dus meer één met de rol werden.Of misschien kwam het gewoon doordat er nu eindelijk een soort van verhaal in zat. Doe alles bij elkaar en je hebt een prima film om naar te kijken (als je het soms wat slechtere acteerwerk voor lief kan nemen). Wat ik overigens zeer waardeerde was dat ze de hoogtepunten uit het boek ook in de film laten terug komen. En met hoogtepunten bedoel ik dit keer niet de orgasmes.

Al met al dus een prima avondje gehad en als deze stijgende lijn qua kwaliteit van de Shades wordt voortgezet zal deel drie een knaller zijn! Tenzij Hollywoord weer eens besluit het laatste deel in tweeën te knippen en daarmee een goed verhaal vermoorden. Hopelijk hebben ze geleerd van The Hobbit.