Producten

“Première van Thomas de Trein”

Gisteravond ontving ik een superleuk berichtje van Linda. Of Sanne en ik meewilden naar de première van Thomas de Trein? Daar hoefde deze mama niet lang over na te denken. Natuurlijk! En zo was onze dag……

Iets voor drieën stond Linda voor ons huis om ons op te pikken.IMG_5807 Sanzilla was net wakker en heeft nog nooit zo hard tegengestribbeld bij het instappen. De hele buurt kon meegenieten van haar gekrijs. Dat beloofde wat voor de middag, dacht ik. Gelukkig was ze gelijk stil toen ze zag dat ik ook instapte. Hmm, een nieuwe vorm van verlatingsangst? Een klein half uurtje later waren we al bij de schouwburg in Gouda waar het feestje zou plaats vinden. Sanne zag de poster van Thomas hangen en werd gelijk enthousiast. Als trotse dame liep ze over de rode loper en gaf ze Junior de high five. Ze had nog geen flauw benul wat we zouden gaan zien.

IMG_5855Binnen kregen wij, als VIPers, een drankje aangeboden. Met drie rietjes tegelijk tankte Sanne haar appelsap naar binnen. Al snel konden we naar onze plaatsen. Dit was de eerste keer theater voor Sanne en ik was dus erg benieuwd naar haar reactie en of ze wel een uur lang haar aandacht erbij zou kunnen houden. Ze is immers pas twee. Ze had goed door, dat er iets op het podium zou gaan gebeuren, want de spanning was van haar gezicht af te lezen. Eigenlijk was het zichtbaar en voelbaar van én bij alle kindjes.

IMG_5818 IMG_5812

IMG_5821Toen kwam de dikke conducteur op het podium en barstte het feestje los. Hij vertelde dat het circus zou komen op Sodor en dit verliep uiteraard niet probleemloos. Thomas had hier wellicht een bijdrage in gehad, maar uiteindelijk ook een oplossing. Meer ga ik niet over het verhaal vertellen, want niemand houdt van spoilers. Er werden volop liedjes gezongen door de cast waaronder bekenden uit de serie, zoals de dikke conducteur, boer Boontjes en Vera Vraag. De liedjes zijn erg vrolijk en nodigen uit tot meedoen. Daar hielp de cast uiteraard ook wel een handje in mee. Ik vond de muziek dusdanig geslaagd, dat ik na afloop de cd heb aangeschaft.

IMG_5838 IMG_5843

Ik was verbaasd over de impact van de show op een tweejarige. Sanne heeft echt een uur lang vol bewondering naar het podium gekeken. Het was zo leuk om haar zo te zien genieten. Wat was ze enthousiast naar Thomas aan het roepen. Op de terugweg naar huis was ze nog steeds volop in haar Thomas modus en kletste ze er op los. Thuis kreeg manlief het verhaal ook nog eens te horen. Zo lief!

IMG_5848Wij hebben geboft, dat wij uitgenodigd werden voor de voorstelling, maar met de wetenschap van nu had ik de kaartjes ook zeker zelf aangeschaft. Wat een feestje was dit!!!

IMG_5850