Films en series

“Verschrikkelijke ikke 3, een mustsee voor iedereen”

Al sinds kind af aan heb ik vierkante oogjes. Wat ben ik toch dol op het televisiescherm! Ik kan er niets aan doen, het is gewoon echt een hobby van mij. Sinds de komst van Netflix is het alleen maar erger geworden, want ik heb het bingewatchen ontdekt. Aangezien ik zo’n scherm expert ben, ben ik ook zeer kritisch over naar waar ik kijk. Zo kan ik mij dus echt ergeren aan series die eindeloos lijken te duren. Je weet wel, zo’n serie dat je na één aflevering van een uur nog steeds niet verder bent gekomen in het verhaal. Een andere ergernis van mij is het uitmelken van successen. Het lijkt wel alsof op elk kassucces een sequel wordt gemaakt om nogmaals te kunnen profiteren van de eerste hit. De meeste opvolgende delen halen het niet bij het eerste deel. Daarom is het des te leuker als je zo nu en dan aangenaam verrast wordt.

Despicable me

“Verschrikkelijke ikke”  heb ik inmiddels zo vaak heb gezien, dat het niet meer op twee handen te tellen is. Ik heb hardop gelachen tijdens het zien van deze film. Het is vooral Agnes, die in eerste instantie mijn hart wist te veroveren met haar “It’s so fluffy”. Deze uitspraak werd eindeloos herhaald op het werk door meerdere collega’s. Volgens mij is sindsdien ook de eenhoorn rage gestart. Zelfs ik heb een pyama waar Agnes met haar knuffelbeest op staat. Ik kon me dus ook niet voorstellen dat een derde deel van deze geniale film weer leuk kon zijn. Eerlijk gezegd vond ik deel twee namelijk een tikkie tegenvallen. Je kan je dus voorstellen dat ik dan ook heel erg verbaasd was, dat het derde deel weer bijzonder leuk was. Het was niet alleen de introductie van de opmerkelijke tweelingbroer Dru, maar ook de vijand Balthazar Bratt, die van deze film een mustsee maken. Ik heb weer heerlijk hardop kunnen lachen en verheug me er op het binnenkort nog een keertje te kunnen zien. Ik verwacht dat de grappen in de originele vertolking nog leuker zullen zijn dan in de Nederlandse vertaling. Aangezien ik daar al heel hard van moest lachen, heb ik hoge verwachtingen van het origineel.

Nadat Gru wordt ontslagen bij de Anti-Schurken Vereniging omdat hij Balthazar Bratt heeft laten ontsnappen krijgt Gru last van een identiteitscrisis. Tot er op een dag een mysterieuze vreemdeling voor de deur staat om hem te vertellen dat hij een tweelingbroer heeft. Een broer die er alles voor over heeft om net zo een verschrikkelijke superschurk te worden als zijn tweelingbroer. Gru zal opnieuw ontdekken hoe goed het voelt om slecht te zijn.

Hier kan je de film kopen.

«

»