“Fien & Teun – Feest op de boerderij”

Het is weer de tijd van de premières en wij hadden de eer om afgelopen zondag bij eentje aanwezig te mogen zijn. Samen met opa en oma begaven de dames zich naar Hilversum voor de show van Fien & Teun: Feest op de boerderij. Een theatervoorstelling met daarin dieren? Het kon gewoon niet anders dan dat dat een spetterende show zou worden. Vol enthousiasme en verwachting gingen ze dan ook de reis tegemoet.

De voorpret
Het leuke aan een première is, is dat er altijd een extra feestje van wordt gemaakt.  Ook dit keer had de producer Van Hoorne Entertainment haar uiterste best gedaan om de dag memorabel te maken voor jong en oud. Al bij binnenkomst werden de kinderen helemaal in de sfeer van Fien & Teun gebracht. Er lagen in de entree bijvoorbeeld enorme legpuzzels op de grond, de kinderen konden een tatoeage laten zetten en er werden poffertjes en chocolade uitgedeeld. Wat nog meer bijzonder was, was dat er een heuse boerderij (Bert’s Farm) aanwezig was met dieren en al. Het was een behoorlijke beestenbende met de pony, varkentje, kippen, ganzen, geiten, puppy’s en nog veel meer. Echt een leuke en originele manier om in het thema van de voorstelling te komen. En op de boerderij na, zal bij elke voorstelling op deze wijze uitgepakt worden. Een extra feestje voor een feestje dus!

Fien & Teun – Feest op de boerderij
Het verhaal is leuk en educatief opgezet. Het vriendje van Fien & Teun, Sebastiaan het varken, is die dag jarig. Maar voordat er een feestje gevierd kan worden, moet er nog heel wat gebeuren. Ze beginnen met het maken van appelmoes. Wat heb je daarvoor nodig? Samen met het publiek worden dan vervolgens de appels geteld. Maar oh oh, er is een appeltje verdwenen! Wie zou dat nou gedaan hebben en hoe lossen Fien & Teun dit op? Op een feestje wordt uiteraard patat gegeten, dus ook daarvoor worden de ingrediënten bij elkaar verzameld. Maar waar en hoe groeien de aardappels? Allemaal vragen die Sita samen met Fien & Teun en het publiek probeert te beantwoorden. Zo maken de kinderen op een interactieve manier kennis met dieren, de natuur en het boerderijleven en dat allemaal onder begeleiding van vrolijke liedjes.

Informatie
De voorstelling Fien & Teun – Feest op de boerderij zal tot en met 6 mei 2018 in diverse theaters door heel Nederland te zien zijn. Voor informatie over data en theaters bij jou in de buurt kan je hier klikken. De voorstelling is absoluut geschikt voor kinderen vanaf 2 jaar en zit vol interactie, humor en vrolijke muziek. Zeker dus een aanrader!