“Een avondje naar de bioscoop: Mother!”

Ik bracht vanochtend de kleuter naar school en werd bijna omver geblazen door de harde wind. Wat een heerlijk onguur weertje, dacht ik. Ideaal voor een goede film en al helemaal in het genre horror of thriller. En laat dat nou net de film van vandaag zijn waar ik kaartjes voor ga weggeven.

Vanaf morgen zal de film Mother! in de Nederlandse bioscopen vertoond worden. Volgens de schrijver (ook de maker van de film Pi) is het een Amerikaans psychologische thriller en horror, dus dat betekent vol spanning naar het scherm turen. Dat het echt een heel erg spannende film is volgt wel uit de recensies tot dusver. Uitspraken zoals “Ik huiver nog steeds na”  en “het was het ticket meer dan waard” beloven veel goeds. Het feit dat de personages in de film ook geen naam hebben, vind ik persoonlijk al mysterieus genoeg.

Over het verhaal kan ik niet zoveel vertellen. Online kan je alle plotten en theorieën wel terugvinden, maar dan heb je gelijk ook alle spoilers te pakken. Ik zal me dan ook beperken tot een korte inhoud: Mother! gaar over een stel, dat een rustig bestaan leidt. Als er op een dag onuitgenodigde gasten hun huis binnenkomen, wordt dat bestaan ernstig verstoord. Het gevolg is dat de relatie van het stel danig op de proef wordt gesteld. Hoe ernstig het verstoord gaat worden volgt al redelijk snel uit de openingsscène. De film begint namelijk met een close-up van het gezicht van een vrouw. Ze staat in brand en haar vel begint van haar gezicht weg te smelten. Daarna wordt de hoofdrolspeelster wakker. Maar heeft ze dit nou gedroomd of is het gebeurd of staat het nog iemand te wachten? De trailer kan je hier vinden.

De cast
Ook dit weer is een handje toppers benaderd om mee te doen in de film. Het stel dat reeds woont in het huis, ook wel Mother en Him genoemd, worden vertolkt door Jennifer Lawrence en Javier Bardem. De indringers (als ze dat zijn) worden gespeeld door Michelle Pfeiffer en Ed Harris en heten Woman en Man in de film. Vier bekende acteurs dus, wat het voor mij altijd al een plezier maakt om naar te kijken.Ik heb altijd de hoop dat beroemdheden, zoals hiervoor genoemd, zich niet zullen laten verleiden voor slechte scripts.

Wederom mag ik drie van mijn lezers samen met een vriend of vriendin laten genieten van deze film in de bioscoop.  Daarnaast ontvangen zij ook nog een kleinigheidje wat te maken heeft met deze film. Mee doen is simpel. Gewoon een reactie achter laten is voldoende. Je kan mee doen tot en met 19 september. De winnaar maak ik bekend op mijn Facebookpagina. (Klik hier voor de winactievoorwaarden).