Films / Series, Reviews

“The Greatest Showman op de vroege morgen”

Voordat ik moeder werd, had ik een bioscoop abonnement. Ik ging een paar keer per maand naar de film en soms wel twee keer naar dezelfde. Het was toch soort van gratis. Met de komst van de kinderen heb ik daar gewoonweg geen tijd voor, maar het neemt niet weg dat ik nog steeds heel erg kan genieten van een uitje naar de bioscoop. Er was echter nog één ding wat ik nog nooit had gedaan en dat was in de ochtend naar de film gaan. Dat wilde ik toch ook eens ervaren en zo ging ik samen met Fleur naar de ochtendvoorstelling van “The Greatest Showman”.

Het maakt echt geen fluitenkruid uit op welk tijdstip je naar de bioscoop gaat. In de zaal is het net zo donker, daar merk je geen tijdsverschil, en de popcorn smaakt net zo lekker. Sterker nog, de popcorn is uitermate vers en dus heerlijk zelfs. En ja, je kan daar prima mee ontbijten. Het voordeel van zo’n vroege voorstelling is, is dat er echt niemand anders in de zaal zit. Dan kan je nog eens ongegeneerd door de film heen kletsen (niet dat we dat deden, maar het had gekund).

De film
Ik had al eerder de trailer van The Greatest Showman gezien en ik wist dat ik deze in de bioscoop wilde zien. Ik was een tikkie huiverachtig, want ik wist niet goed wat ik van een zingende Hugh Jackman moest vinden. Ik associeer hem toch nog altijd met de Wolverine van X-men. Probeer je dat maar eens zingend voor te stellen. Het verhaal gaat over een man met een droom. Hij wil graag beroemd en bekend worden door zijn show, wat eigenlijk neer komt op een circus vol “bijzondere” mensen (albino’s, dwergen, vrouwen met baarden enzovoort). De vraag is echter hoe ver je wil gaan om je droom te bereiken en of het ooit genoeg is.

Hugh Jackman stars in Twentieth Century Fox’s “The Greatest Showman.”

Wij vonden het absoluut een zeer vermakelijke film. Ik was aangenaam verrast over het zangtalent van Hugh Jackman. Naast Hugh is er ook een rol weggelegd voor Zac Effron. (Jeweetwel, die uit High School Musical). Gelukkig is Zac volwassen geworden, goed opgedroogd en heeft hij inmiddels de baard in de keel gekregen. Prima uitzicht en aan te horen dus. De liedjes an sich waren ook zeker niet vervelend voor de oren. Maar het meest geweldige aan de film vond ik toch wel echt het danswerk. Dit was gewoon prachtig om te zien! Wat mij betreft dus een aanrader en de moeite waard om op groot scherm te zien.

GSOE_D11_121216_7259.cr2

Al met al was het een prima avondje uit. Eh….ochtend.