“De theatervoorstelling van Pipo en de Piratenprinses”

Toen ik nog een klein meisje was hadden we één klein zwart wit tv’tje thuis waar wij met de vier kinderen op zondagochtend Villa Achterwerk op keken. Als wij dan klaagden dat de televisie wel erg klein en kleurloos was, dan vertelde mijn vader altijd het verhaal dat zij überhaupt geen tv thuis hadden. Elke woensdagmiddag gingen alle kindertjes uit de buurt naar dat ene huis waar ze wel het kastje hadden staan. Daar keken ze dan met zijn allen naar Pipo de Clown. Zo lang geleden dus dat Pipo ontstond (in 1958)!

Gisteren was de première van de theatershow van deze gezellige clown en vrienden en wij waren erbij!  De hele dag waren de meiden al in spanning, want ze hadden geen enkel idee wat ze konden verwachten. Ik eerlijk gezegd ook niet. De titel van de show luidde “Pipo en de Piratenprinses”, dus dat beloofde wel een avontuur. Vooral de oudste was gecharmeerd van het woord prinses en hoopte op mooie jurken.

Pipo, Mammaloe en Klukkluk zijn onderweg om een nieuwe voorstelling te geven. Helaas is de Dikke Deur ze op het spoor gekomen. Hij wil nog altijd dat ze terugkomen naar zijn circus. Ook natuurlijk vanwege de heerlijke taarten van Mammalou. De Dikke Deur verzint daarom een list om ze te “overtuigen” terug te keren. Hij laat Pipo denken dat hij een Piratenprinses heeft ontvoerd en hij zal haar pas loslaten nadat de toezegging was gedaan dat men terugkeert naar zijn circus. Dat belooft natuurlijk een heel avontuur.

De moeite waard

Alhoewel er geen suikerroze japonnen gedragen werden, was mijn oudste absoluut razend enthousiast over de show. Ze heeft de hele voorstelling op het puntje van haar stoel gezeten. Normaliter stelt ze me nog wel eens vragen tussendoor, maar ze zat zo in de show dat ze mij helemaal was vergeten. De peuter van drie jaar vond het ook het einde. Ze werd enthousiast van de muziek en klapte vrolijk mee. Toen ze tijdens de finale mee mocht dansen was swingde ze er op los. Je kan er hier een filmpje van zien. Sinds de voorstelling zijn de meiden zo fan van Pipo, dat we de liedjes non-stop via Youtube luisteren en dat zodra de cd uitkomt we deze zullen aanschaffen. Je wordt gewoon ook echt vrolijk van de muziek. Met name het ABC lied wordt hier vaak geluisterd.

Pipo en de Piratenprinses is wat mij betreft absoluut een leuke voorstelling om naar toe te gaan. Zelfs als je eigenlijk niet zo’n fan van clowns bent (ik ook niet), is de show nog zeer vermakelijk. Ik ben blij dat wij het hebben mogen meemaken en ik raad het iedereen aan er zelf naar toe te gaan. (Voor een overzicht van de shows kan je hier klikken).