Producten, Reviews, Winacties

“Het meest unieke boekje dat er bestaat!”

Één van de lastigste dingen vind ik wel het verzinnen van een leuk verjaardagscadeau voor het kind van een ander. Vooral de eerste verjaardag is een vrij moeilijke leeftijd om voor te shoppen. De ouders zijn meestal nog kieskeurig over welk speelgoed hun telg mag krijgen (niets van plastic, het liefst educatief en van verantwoord materiaal). Ik begrijp die wensen wel, maar het maakt het shoppen er niet eenvoudiger op. Daarnaast heb ik zelf altijd de behoefte om met een zo origineel mogelijk cadeau aan te komen. Ik maak het mezelf dus ook vrij lastig;

Via mijn blog kwam ik uit op twee hele bijzondere websites, namelijk “ik in de hoofdrol” en “fotoboekje van karton”. Op beide sites kan je een hard kartonnen boekje laten maken waarin één of meerdere foto’s van je kind in terug komen. Dit leek me wel een leuk en origineel cadeau voor verjaardagen. Ik wilde wel testen of de sites gebruiksvriendelijk waren en hoe de boekjes eruit zouden komen te zien.

Ik in de hoofdrol
Dit is wel één van de meest eenvoudig te gebruiken sites die ik ken. Op de homepage maak je eerst een keuze voor het thema van het boekje. Dat is denk ik wel het lastigste van de hele bestelling, want er zijn allerlei leuke thema’s om uit te kiezen. Ik koos voor het prinsessen- en het zeemeerminnenboekje. Als je eenmaal eentje gekozen heb, krijg je gelijk de hele verhaallijn te zien. Vervolgens voer je de naam en foto in van je kind en kies je een formaat boekje uit, 11 of 16 cm. Dan is het een kwestie van betalen en binnen enkele dagen ligt er een super leuk boekje op de deurmat.

Het is kwalitatief een zeer goed boekje. Onze exemplaren zijn al meerdere malen meegesleept naar het KDV en de BSO, maar vertonen nog geen enkele slijtage. De kinderen zijn er in ieder geval dol op en showen het aan iedereen die het zien wil. Een geweldig product dus om iemand blij mee te maken.

Fotoboekje van karton (geschreven door Liselot)
Onze dochter van een houdt erg van boekjes. Het liefste graait ze die uit haar kastje, laat ze aan papa of mama zien, leest er 3 seconde in en gaat dan voor het volgende boekje. Echt voorlezen zit er dus niet in met deze concentratieboog van een mus. Met een beetje pech scheurt ze overigens ook zomaar een bladzijde uit een boekje als je even niet oplet… Ze houdt ook heel erg van naar zichzelf kijken: In de spiegel, op onze telefoon, een foto ergens in ons huis. Vol bewondering kijkt ze naar wat voor prachtig meisje zij is (en terecht natuurlijk).

Mir bood mij aan om zelf een hard boekje te maken bij  fotoboekjevankarton.nl. Mooi dacht ik, dan kunnen we bovenstaande zaken combineren. Enthousiast ging ik meteen aan de slag. De foto’s laden ging hartstikke makkelijk. Ze hebben wat standaard templates die je kan gebruiken. Als je zelf eigenwijs bent zoals ik en hiervan af wilt wijken ben je wel even aan het klooien. Wij kozen voor foto’s van haar eerste jaar met een rijmpje erbij zodat je het ook echt kan voorlezen. Binnen een paar dagen kreeg ik het boekje en het resultaat was al het klooien waard. Onze dochter vindt hem ook prachtig. Het is zelfs gelukt om 2x achter elkaar dit boekje aan haar voor te lezen!

Ik mag van beide boekjes één exemplaar weggeven. Wil je kans maken op het meest unieke boekje dat er bestaat? Laat dan in een reactie achter welke van de twee je het allerliefst zou willen hebben. Verder is delen niet verplicht, maar wordt het wel gewaardeerd uiteraard.De actie loopt tot en met 2 september 2017. De winnaar maak ik bekend op mijn Facebookpagina. (Klik hier voor de winactievoorwaarden).