Films / Series, Reviews

“Met het gezin naar de film Incredibles 2”

Jaren geleden kwam het eerste deel uit en sindsdien heb ik er echt naar uitgekeken dat het vervolg kwam. Immers heeft bijna elke animatiefilm kaskraker een deel twee gekregen en sommige ervan zijn net zo goed als hun voorganger. Ik heb echt hardop moeten lachen om Incredibles, dus mijn verwachtingen van het nieuwe deel waren hoog. Als het ook maar een fractie zou zijn van deel één, zou het voor mij al een succes zijn. Vorige week heb ik een gastblogger Jessica al naar de screening gestuurd en vandaag ging ik zelf met mijn twee meiden naar Incredibles twee in Kinepolis. Daar was het namelijk het kidsweekend en zoals je weet wilde ik dit zelf ook eens ervaren met mijn meiden. En daar heb ik geen spijt van!

Zo’n thema weekend heeft iets extra gezelligs. De kinderen kunnen dan allerlei spelletjes doen en worden alvast enthousiast gemaakt voor de voorstelling. Het maakt het bioscoopje nog wat specialer dan het al is. Nu was het dus voor ons de eerste keer Kinepolis en ik moet eerlijk zeggen dat ik aangenaam verrast was. Ik bestelde bijvoorbeeld een medium popcorn, maar het formaat wat ik kreeg was vergelijkbaar met de large variant van die andere bekende bioscoop. De prijzen daarentegen waren weer formaat klein. Niets te klagen dus. En wat ik ook heel fijn vond is dat Kinepolis wel een pauze heeft in de film. Zeker met kleine kinderen is dat handig.

Enfin, de film dus. De kids en ik hebben oprecht heel hard gelachen. We zijn vooral fan van Jack-Jack, de kleinste Incredible van het stel. Zo schattig en monsterlijk tegelijk. Maar de film was sowieso eigenlijk heel leuk om te zien. Het was absoluut het wachten waard wat mij betreft. Ze hebben er een leuk en fris nieuw verhaal van gemaakt met ontzettend veel grappen / humor er in verwerkt. De kids vonden het een beetje spannend af en toe, maar hebben met volle aandacht de hele film afgekeken. En dat voor een drie en een vijf jarige! Overigens hoeft dat niet voor elk kind te gelden. Dit is namelijk wat mijn gastblogger Jessica erover geschreven heeft:

Het begin gaat verder waar deel 1 eindigd. Het verhaal gaat over moeder Helen (Elastigirl) die ineens in de spotlight komt om de superhelden weer populair te maken en vader Bob (Mr Incredible) die nu als huisvader moet optreden. Dit valt hem erg tegen, zeker als blijkt dat baby jackjack ook superkrachten heeft. Dit levert enorm grappige scènes op. Wanneer er opnieuw gevaar is zal het gezin elkaar moeten helpen met hun eigen superkrachten. De film bevat naast humor ook best wat spannende actiescènes die vooral voor onze jongste (bijna 6) toch wel een beetje eng waren. Ook vond zij (en andere kinderen in de zaal) het soms een beetje langdradig. Onze oudste (van bijna 9) heeft de hele tijd op puntje van zijn stoel gezeten en moest af en toe hard lachen om de grappen. Al met al een aanrader voor, wat ons betreft, de niet al te jonge kinderen en natuurlijk de ouders!

Over één ding zijn Jessica het eens: het is een absolute aanrader! Incredibles 2 is vanaf 27 juni in de bioscoop te zien.