“Een avondje naar de bioscoop: Girls Trip”

De zomer is weer voorbij, voor zover die er überhaupt is geweest, en de herfst ligt alweer op de loer. Dit betekent weer regenachtige dagen en donkere avonden. Aan de ene kant heel mistroostig, maar aan de andere kant ook warmte en gezelligheid. En regenachtige dagen zijn het ultieme excuus om eens lekker een filmavondje te houden. Wat dan helemaal ideaal is als je saampjes er een uitje van maakt door een filmpje in de bioscoop te pakken. Aangezien ik weinig nog van huis ga door mijn dikke buik, ga ik via mijn lezers van bioscoopavondjes genieten door kaartjes weg te geven voor de allernieuwste films. Ik start met een echte feelgoodmovie in de categorie chickflick. (Sorry mannen, jullie komen binnenkort aan bod).

Girls Trip
Er zijn al tal van road trips films gemaakt de afgelopen jaren, maar toch is deze weer uniek. Dit keer zijn het namelijk niet een stel studenten of scholieren die op pad gaan. Nee, het zijn dames van middelbare leeftijd, die elkaar weer opzoeken en op stap gaan. Waarschijnlijk verkeren de dames in een soort midlife crisis, want ze gaan helemaal los alsof ze weer twintig waren. Dat ze het nodig hadden merk je al aan het begin van de film, want het gebrek aan seks wordt al gelijk genoemd. Dat zal tijdens een tripje weg wel goed kunnen komen, toch? Zeker als er alcohol en drugs in spel zijn. Je kan er dan wel vanuit gaan dat er bizarre en gênante situaties ontstaan. Ik zou in ieder geval niet in hun schoenen willen staan!

De cast is gewoonweg fantastisch. Ik ben groot fan van Queen Latifah, maar ook Jada Pinkett Smith heeft mij weten te verbazen met haar rol in deze film. Verder kan je genieten van onder andere Regina Hall en Tiffany Haddisch. Ook Kate Walsh (dr.Addison Montgomery in Grey’s Anatomy) is van de partij als een typisch blanke vrouw die graag wil horen bij de kliek vriendinnen. Het gevolg? Street slang dat totaal verkeerd of gênant gebruikt wordt.

Mocht je dus even willen lachen, gieren en brullen, dan is het deze film zeker de moeite waard. De film wordt op de verschillende recensie sites goed aangeschreven en als vermakelijk bestempeld. Een prima keuze dus voor een regenachtige avond en vanaf 7 september is het in de bioscoop te zien. Als je de trailer wil zien, kan je hier klikken.

Zoals ik al zei, ga ik genieten van uitjes via mijn lezers. Drie van mijn lezers mogen samen met een vriend of vriendin genieten van de film Girls Trip in de bioscoop. Maar dat is nog niet alles. Zij ontvangen tevens een goodie bag van de film met daarin een toilettas, een spiegel en een slaapmasker. De items voor je eigen roadtrip! Mee doen is simpel. Gewoon een reactie achter laten is voldoende. Je kan mee doen tot en met 12 september. De 13e zal er namelijk weer een nieuwe filmwinactie online komen. De winnaar maak ik bekend op mijn Facebookpagina. (Klik hier voor de winactievoorwaarden).